Asemanari:
Ambele categorii introduc non-talente pe scena muzicala.
Ambele categorii canta despre banii lor, masinile lor, femeile lor.
Ambele categorii poarta haine ce un om normal nu le-ar purta, doar fanii le poarta.
Ambele categorii poarta aurul la vedere si se mandresc cu el.
Ambele categorii folosesc in melodiile lor cuvinte ce nu se reg?sesc in dictionare pentru a forma o rima.
Ambele categorii au freze ciudate.
Ambele categorii au majoritatea fanilor cu varste cuprinse intre 12 si 17 ani.
Ambele categorii urla in microfoane cand canta de nu se intelege nimic.
Ambele categorii dau dedicatii. Majoritatea cantecelor rap “go out to all my niggaz in da hood motherfuckerrr west sideeeeeeeee yeah, yeah, yeah, here we gooooo” si majoritatea manelelor incep “pentru Mercedesa de la Bemveu s-a dat o mie de euro”.
Ambele categorii au fani care injura fanii celeilalte categorii.
Ambele categorii poarta accesorii de prost gust.
Ambele categorii canta despre dusmani.
Deosebiri:
Raperii au mai mult aur pe dinti decat manelistii pe tot corpul.
Raperii au bani de diamante, manelistii nu.
Diferenta dintre freze e ca manelistii le au pline de gel, raperii au codite ciudate - Snoop ( sau sunt tunsi zero si au o barba ciudata - Rick Ross ).
Raperii canta despre armele lor desi unii nu au. Manelistii nu canta despre armele lor pentru ca toti au macar o sabie.
Asta asa .. in 10 minute. Acum .. care-s mai penali?
Taguri: Manelisti, Raperi
December 20th, 2007 at 4:07 pm
manelistii… macar aia cu hip hopul canta intr-o alta limba si parca nu te zgarie asa de tare pe timpan un dezacord sau o stalceala de cuvinte.
Kaysha’s last blog post..Mi se falfaie
December 20th, 2007 at 6:19 pm
Nu cred ca ar trebui sa generalizezi, cred ca te referi la un anume stil al rap-ului. Sunt n stiluri care nu au nici o treaba cu toata chestia -arme, avere, masini, etc-
December 20th, 2007 at 8:09 pm
exact, si eu cred ca te referi la partea “gangsta” a rapului, partea care nu prea mai stie ce e hip hop-ul. 50 cent si prietenii lui… nu stiu… mie nu prea mi se pare ca stiu ce e hip hop-ul… asa ca nu sunt niste exemple prea bune, ca sunt si rapperi care nu se imbraca asa, si vorbesc foarte coerent. gangsterilor le pasa de imagine, bani etc. dar mai sunt si oamenii care stiu ce canta
4 more detailz, check this out: http://en.wikipedia.org/wiki/Hip_hop
sau
http://ro.wikipedia.org/wiki/Cultura_hip_hop
articolul e ok, e amuzant.
December 20th, 2007 at 10:00 pm
Kaysha: For shizzle dizzle my nizzle. Nu te zgarie, a ?
Da, ma refer la hip-hop-ul comercial, la Snoop Dog, la Rick Ross, Akon - care toate melodiile le incepe cu “Konvict!”, samd.
Mai tine cineva minte cand versurile cantecelor nu erau despre ce spinnere si-au luat, ce jante de 22″, ce pizde au, cum isi petrec ei vara in ghetou la bairame, etc ? Eu nu prea .. incep sa se duca amintirile.
December 20th, 2007 at 10:24 pm
Unele asemanari nu sunt valabile si pentru rapul romanesc. Oricum cel american il vad la fel de jos precum manelele.
December 20th, 2007 at 11:38 pm
Ma refer strict la cel din SUA
December 21st, 2007 at 12:55 am
Iar generalizezi…nu cred ca toate stilurile rap-ului pot fi puse intr-o oala mare: Alternative Rap, Turntablism, Underground Rap, Dirty Rap, Political Rap, East Coast Rap, West Coast Rap, G-Funk, Gangsta Rap, Go-go, Hardcore Rap, Jazz-Rap, Latin Rap, Old School Rap, Party Rap,Southern Rap, etc.
December 21st, 2007 at 1:27 am
Observatie marunta: hip-hop != rap
In fine…
December 21st, 2007 at 1:32 am
Eu nu mai vad diferente intre hip-hop si rap. Poate’s eu nebun dar lalalielile lu Omarion intra la R’n'B.
Ultimul album decent rap a fost cel de la Chamillionaire
December 21st, 2007 at 9:50 pm
dude.. ii diferenta intre “exprimarea” non-culturii prin intermediul rap si “exprimarea” rap ca modalitate a propagarii culturii hip-hop.
ii nasol sa ii bagi pe toti in aceeasi oala..
March 2nd, 2008 at 8:04 pm
daca ar vedea cei de la parazitii ce-ai scris acolo te-ar impusca in cap si te-ar ascunde unde a ascuns-o cioaca pe elodia
March 12th, 2008 at 4:57 pm
diferenta intre hip- hop si acea asa zisa ,muzica de prost gust numita manele, este foarte mare si nu ar trebui asemanate inafara de lanturi care daca stai sa te gandesti si rockerii si altii le poarta nu au nici o legatura manelele sun o muzica lipsita de respect si origini pe cand hip-hopul are o vasta origine si desi in versuri se regasesc multe cuvinte obscene, aceasta muzica este cu totul diferita de manele. In hip-hop pe langa muzica mai exista si alte lucruri cum ar fi grafiti imbracaminte breakdance.
March 28th, 2008 at 4:25 pm
bey oamenilor…doamne ma terminati.lest kuaie ma dezamagesti profund.in primu si primu rand nu scrie inainte sa te documentezi.dak un tigan cu cetatenie romana se caca in mijlocu strazii in italia nu inseamna k toti romanii sunt niste tarani inadaptati,niste cretini sau lipsiti de orice urma de civilizatie.in al doilea rand nu poti sa compari manelele cu hip-hop`ul(poti sa compari muzica orientala cu hip-hop`ul, maneaua fiind o derivata de prost gust a muzicii orientale). Hip-Hop`ul e o cultura definita prin 4 elemente de baza: MC`in(adk rap`ul), DJ`in( aia kre ii vezi k freaca vinyl`ul si chiar au habar ce`s alea platane si fac muzik cu ele) Breakdancing( aia de fac smecherii se`nvart in cap si fac tot felu de nebunii) si Graffiti(tampitii aia kre mazgalesc peretii, metro`urile si trenurile si al dreq k iese ceva misto).Toate impreuna inseamna hip-hop, nu 50 cent sau altii kre nu privesc asta k o arta ci pur si simplu o ca o afacere.hip-hop nu inseamna neaparat haine largi, 5 kile de aur, masini cu jante de 22″.e vorba de a exprima liber un sentiment prin versuri.Asculta hip-hop adevarat si iti garantez k o sa te regasesti macar intr`un vers.
March 30th, 2008 at 11:24 am
Cred ca asta e primul articol in care te vad ca aberezi. Vorba lu ferry, ma dezamagesti coaie.
Documenteaza-te prima data, nu fa ca toti prostanii din presa care mai scriu despre asta. Bine am inteles ca articolul e facut mai la misto, mai asa, dar…nu-si are rostul. Completari nu mai pun ca a acoperit ferry destul de bine ideea. 
March 31st, 2008 at 12:04 pm
Vai, cata indignare! Ai completa dreptate Marian!
April 12th, 2008 at 3:18 pm
mah retardatilor! rap-ul nu este acelasi lucru cu maneaua.Din cat rap ascult eu…raperii nu canta despre femei, masini…dar..ce stiu manelistii despre rap :-J
Cine o scris mai sus ca rap-ul se aseamana cu manelele(yucks) trebuie sa mearga la control la psiholog…
rapper= om cult cu scoala
manelistul= incult
rapper=canta despre adevarurile vietii
manelistul= canta despre femei, bani, dusmani
manelistul= nespalat
rapper=om ingrijit
rap= un gen de muzik
maneaua= kitch muzical
pt cine nu stie…kitch= ceva fara valoare
asa k tineti-va gura manelisti imputiti! ati vrea voi sa se asemene melodiile voastre cu rap-ul
Asa k duceti-va voi naiba q tot cu manelele voastre cu tot si nu jigniti rap-ul. >.<
April 12th, 2008 at 3:20 pm
apropo…cine a scris asemanarile si deosebirile alea de mai sus se pare ca nu stie nimic despre rap. Asa k duceti-va dreq de manelisti prosti!!!
April 20th, 2008 at 2:44 pm
Bha …dak u crezi k rappul e acelasi lucru cu maneaua esti un mare prost neinformat!!!!:))dar sa fim seriosi:)) C STIU MANELISTII DESPRE RAPP!!!? nu vezi mah kktule k maneaua e un kitch al muzicii….???? rapperi nu se compara cu incultii de manelisti:)) care nici nu sie sa vorbeasca….ah…si ink cv…maneaua e apreciata mai mult d tigani=inculti!!….cand o sa vezi un tigan care asculta rapp sa ne anunti:)) …si cu jantele de 22″ care e faza…sunt prea cool…d bani….c dak castiga bani dc sa nu isi cumpere masini si alte chestii…si lol ….femeile adora asta….!!!
April 20th, 2008 at 3:01 pm
Da OcTa, parintii tai sunt frati.
April 23rd, 2008 at 7:15 pm
sa te caci pe tine de ras nu alta, bai frate, bai l3st deci e uni care pur si simplu e culti pt ca asculta rap frate, deci yo yo, e culti tare. prietene OcTa si prietene Shadowcat va recomand amadurora sa cautati cuvantul in dictionar, stiti chestia aia mare in care mai presati cate un mugur de marijuana( nu faceti asta, atunci sunteti repetek degeaba)
PS: ba baieti, da nu mai stiti si voi de gluma
PPS: si unul din lucrurile pe care le promoveaza rapul este dreptul la opinie si libera exprimare, asa ca mai puneti un disc sau scoateti un torent, fani inraiti ce sunteti si ascultati cu atentie mesajul, ca se pare ca nu a ajuns in timpanul vostru
PPPS: scuze l3st pt comment atat de detaliat dar trebuia:D
April 23rd, 2008 at 9:30 pm
No problem. Doar ca shadowcat e pasarica. Ah, si a dat si copy/paste de pe un mass primit pe mess. Dar ea asculta rap si noi, manelistii prosti, nu stim nimic.
Oricum nu pot sa nu remarc ironia: a scris un comment in care a pus asemanari si deosebiri dintre rapperi si manelisti si apoi a pus cireasa pe tort: ” apropo…cine a scris asemanarile si deosebirile alea de mai sus se pare ca nu stie nimic despre rap. Asa k duceti-va dreq de manelisti prosti!!! ”
Sa nu uitam de rapperii culti cu scoala.
May 6th, 2008 at 5:55 pm
ce mass mah retardatule?! aia este parerea mea despre manele si manelisti. Cand o sa primesti tu asa un mass cu diferente intre rapperi si manelisti sa ma anunti. ok? poi…normal k manelistii is prosti ca nu pot fi originali si cred k nici ceilalti nu pot fi. N-am nevoie sa copiez dupa cine-stie ce mass-uri. Pot sa imi dau seama care sunt diferentele intre rap si manele….spre deosebire de alti….
May 6th, 2008 at 5:56 pm
asa k nu vorbi dak nu stii!
May 6th, 2008 at 6:12 pm
si..apropo..”pasarica” ii spui l mata nu mie!!!
May 6th, 2008 at 6:31 pm
Ti se citeste iq-ul printre randuri, pasarica
May 6th, 2008 at 6:45 pm
habar nu ai :))
oricum, nu-mi pasa ce crezi tu :))=))
oricum..doar un manelist ar putea sa jigneasca o fata..:-j
May 6th, 2008 at 8:44 pm
Fa-ma sa cred ca ai mai mult de 16 ani.
Ca sa lamurim problema, eu n-am jignit nici o fata. Si nici nu-s manelist, oricat te-ai da tu cu capul de monitor crezand asta.
Te-am jignit ( mult mai subtil decat ar putea creierul tau vreodata sa conceapa ) pe tine, un produs intre doi frati care m-a jignit atat pe mine, cat si pe mama, care spre deosebire de tine, chiar este o doamna.
Hai sa incheiem discutia, ti-a trecut de mult ora de culcare.
May 6th, 2008 at 8:58 pm
mda…vad…nu mai poti de destept ce esti :))
numai cineva incult ar folosi cuvantul “pasarica”, nu crezi???
May 6th, 2008 at 9:01 pm
si…daca ai zis ca m-ai jignit mult mai subtil decat ar putea creierul meu sa conceapa, de ce mi-am dat seama? lol… habar nu ai cu cine vorbesti :-j …..mai bine s-o lasaam balta…nu are rost sa ma enervez cu un incult ca tine :))=))
May 6th, 2008 at 10:47 pm
Cineva incult sau unul plictisit de specimene de’al de tine. Ba stiu cu cine vorbesc, cu o pustoaica de 15-16 ani cu mintea inchisa, ce nu e in stare sa delimiteze propozitii si foloseste excesiv smiley-uri de mess.
Cum ziceam, am incheiat discutia, de azi inainte toate comentariile tale vor intra in spam. O zi buna.
Si e pacat, chiar nu dadusem de nici o pitipoanca din Timisoara, aveam impresie buna despre oras. Probabil esti venita de prin imprejurimi. Eventual vreun sat proaspat racordat la reteaua de curent nationala.
May 7th, 2008 at 8:56 pm
bai retardule L3ST..shadowcatf e mai desteapta decat tn s fam ta la un loc asa k nu te pune ku ea k te baga in buzurnar si iti inkide gura imd….si kum drakului sa compari tampeniile alea de manele ku rap-ul?inseamna k nu ai asc pana akm nici o mel rap…dak nu stii nu vb…si invata s u sa vb frumos ku o fata…defapt nici nu stiu dc imi mananc nervii ku un incult k tn…vai si amar de manelele tale kre nu fac nici doi bani…asa k…”O zi buna”
May 7th, 2008 at 10:52 pm
“Bai retardule L3ST” in mod normal ti-ar atrage apelativul “fa proasto”, pe care sunt sigur ca l-ai intelege avand in vedere ca esti obisnuita cu astfel de limbaj din casa. Dar ma abtin.
Precizare: cand eu ascultam rap ( N.W.A, D12, Tupac si Eminem in anii mai tarzii ) tu inca luai note de suficient si insuficient.
Voi sunteti atat de inguste la minte incat nu realizati ca eu mi-am expus parerea intr-un mod obiectiv. Am luat caracteristici ale ambelor genuri si le-am comparat. N-am afirmat ca punctul meu de vedere e unic sau universal valabil. Doar am expus niste idei. Idei pe care oamenii de mai sus le-au comentat si le-am raspuns civilizat, pentru ca si ei la randul lor mi-au argumentat civilizat.
Cu voi nu am cum sa discut omeneste pentru ca sunteti niste pizde proaste care au descoperit si ele recent ( de un an, maxim doi ) rapul si s-au trezit mari cunoscatoare. Pornind de la aceasta idee, oricine va lezeaza adulatia catre rap este intampinat de o ploaie de injuraturi provenite din gurile voastre satule de mui prin scari pe la baietii mai mari. Mai mult, oricine zice ceva de rau de rap este automat manelist. Pentru ca atat poate concepe mintea voastra ingusta.
Ca sa fie clar: eu m-am legat doar de anumite aspecte, nu am facut o viziune generala asupra subiectului. N-am inclus si alte genuri din lipsa de chef. Asa ca va rog frumos intorceti-va de unde ati venit ( nu din aia ) si nu ma mai plictisiti. In special tu dark_girl, esti intr-un hal de agramata de mi-a luat 5 minute sa-ti traduc ineptiile in romana.
May 18th, 2008 at 3:01 am
nu credeam ca postul asta poate sa fie asa comic :)) Un om CULT si CIVILIZAT poate sa isi exprime parerea liber fara sa jignesca pe nimeni si poate intelege un post-pamflet. P.S.:Nu se poate face ceva sa posteze doar persoanele cu buletin macar…?!
May 29th, 2008 at 11:11 am
[...] ca manelist. Asta ca in cazul minimalilor, rockerilor si a rapperilor. Nu ma credeti? Cititi comentariile. Faptul ca alea doua “rapperite” au impreuna iq-ul sub media pe glob e partea a 2 a. Cu [...]
May 29th, 2008 at 12:34 pm
Pare destul de evident ca majoritatea commenturilor unde apar injuraturi, insulte, etc (la acest post cel putin) sunt scrise de fapt de niste persoane “wannabe”.
Ceea ce a scris l3st nu-i deloc departe de adevar. Cum se face ca multi dintre manelisti asculta si rap? De ce nu rock, de ce nu muzica clasica, etc; Se asculta rap fiindca prezinta asemanarile deja mentionate.
PS: Pt cei ce-mi vor boicota commentul: check this out http://www.phpromania.net/foru.....ameri.html
May 29th, 2008 at 2:14 pm
Imi pare rau, dar nu am timp sa citesc toate comentariile, din pacate am mult de munca
Nu stiu daca s-a mai scris sau nu, sa facem un fel de lumina … Astea sunt lucruri pe care le-am auzit … si nu sunt sigur de veridicitatea (ce cuvinte am in mine) lor. Rap-ul este o cultura din care face parte hip-hop-ul ca gen de muzica, graffit-ul ca mod de exteriorizare intr-un fel de arta, break-dance-ul ca gen de dans shi pana la urma tot un fel de arta daca ne uitam la trupele adevarate de dansatori … shi cred ca mai sunt dar nu mi le aduc aminte … asha ca … in primul rand apelativul de “Rapper” este un pic greshit … ascultatorii genului (12-17 ani) nu au nici cea mai mica idee ca muzica aia face parte dintr-o cultura pe care nici eu ca om care ascult hip-hop de ceva ani, tind sa nu o inteleg pe deplin …
Cam asta a fost despre rap shi rapp-eri … cat despre manelisti … prefer sa nu imi dau cu parerea … fiecare avem frustrarile noastre, nervii nostri, shi incercam sa le amelioram ascultand un gen de muzica sau altul … dar parera mea personala este ca, in general manelistii sunt oameni complexati … nu doar cei care canta genul muzical ci shi cei care il asculta … shi daca nu mai sunt acum complexatzi … au fost o data
Frumos post … shi … daca am repetat ce s-a scris mai sus … imi pare rau … nu a fost cu intentzie … doar nu am avut timp sa citesc (da` am avut timp sa scriu)
May 29th, 2008 at 10:09 pm
Cineva spunea ca rapp-ul in America este acelasi lucru cu manelele in Romania.
Ambele stiluri fiind cantate de minoritatile din aceste 2 tari.
Daniels last blog post..Alyssa Milano
June 8th, 2008 at 2:41 am
niciodata nu m-am gandit la asemanari :)))), destul de dragut. eu tot timpul am ascultat orice..manele…hop…rock..punk, etc. Nu ma influentat nici un stil…ma imbrac larg pentru ca imi plac..nu pentru ca sunt la moda.
WaTzaPs last blog post..Ete Scamu` di Yahoo
June 8th, 2008 at 2:21 pm
mai bn t mai interesai……..inainte sa faci asemanarile dintre rapperi si manelisti…….un rapper nu canta neaparat despre femei, bani si masini….in al 2lea rand…..dak vb despre masini…..ar trebuii sa aibe dreptu fara sa fie asemanati q manelistii…..fiekra are masina lui….personalizata…….p cand manelistii au totzi mertzane si bwm-uri(mie unu mie rusine acum k tata sa-si cumpere mertzan sau bmw)….si ink cv…..rapp canta si despre viatza…asa k sugeao
June 8th, 2008 at 2:33 pm
Asa sharky_boy, fii strong mane! Dar de ce rapperii au dreptul sa cante despre masini fara sa fie asemanati cu manelistii? Ei sunt mai egali ca altii sau cum? Vezi ca singuru care o suge pana acum esti tu cu argumentele tale inteligente
ps: si Costi tot despre viata canta: “Ooooooo, viata meaaaaaaaa”. Nu?
June 9th, 2008 at 5:50 pm
Doamne … cine ii lasa pe astia sa circule in www ? am o parere buna despre majoritatea hip-hop-erilor nu a rapp-erilor … da o aveam pentru ca ma cunosc pe mine … din cate vad … sunteti praf! L3st, nu poti sa inchizi comentariile ?